Deklaracja dostępności Energetyka Cieplna Opolszczyzny SA.

Zależy nam żeby każdy korzystający z serwisu czuł się tu komfortowo i chciał do nas wracać.

Co robimy dla dostępności

Projektując ten serwis opieraliśmy się na międzynarodowych wytycznych WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1.) Mówią one jak projektować serwisy internetowe żeby były dostępne dla każdego - bez względu na jego niepełnosprawność, wiek, sprzęt czy oprogramowanie, z którego korzysta.

Wytyczne te mają 3 poziomie dostępności. Naszym obecnym celem jest pełna zgodność serwisu z drugim z tych poziomów - AA.

Jak dbamy o dostępność

Codziennie pracujemy nad dostępnością serwisu. Na poziomie technicznym wspierają nas doświadczeni programiści. My zabiegamy o jak najwyższy poziom dostępności publikowanych w serwisie treści. Korzystamy również z pomocy specjalistów ds. dostępności.

Robimy wszystko żeby ten serwis był przyjaznego dla każdego.

Szczegółowe informacje dotyczące serwisu

  • Serwis posiada wygodną nawigację ułatwiającą przeglądanie treści poprzez osoby niedowidzące i niesłyszące,
  • możliwa zmiana wielkości czcionki,
  • zastosowano prawidłowy kontrast,
  • konsekwentna nawigacja – spójna i logiczna,
  • tytuły stron prawidłowo wdrożone w całym serwisie, każda strona posiada swój własny tytuł stworzony w oparciu o jeden ustalony wzorzec,
  • nagłówki prawidłowo wdrożone w stronie głównej oraz podstronach,
  • linki prawidłowo wdrożone w całym serwisie,
  • fokus oraz tabindex – prawidłowo wdrożone, każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnych elementach strony a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna,
  • pułapki klawiaturowe – wykluczone,
  • wszelkie informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały i czytelny,
  • elementy graficzne i zdjęcia mają wypełniony tzw. atrybut alt, w którym zawarte są opisy, odczytywane przez czytniki ekranów czyli aplikacje używane przez osoby niewidome i niedowidzące.

 


Deklaracja dostępności 

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Energetyka Cieplna Opolszczyzny SA..

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 28.10.2020

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Filmy i transmisje live nie posiadają audiodeskrypcji.
  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów.
  • W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 28.10.2020
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 28.10.2020

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Katarzyna Dobosiewicz.
  • E-mail: kdobosiewicz@ecosa.pl
  • Telefon: 77 541 04 22

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Biuro Obsługi Klienta ECO SA
  • Adres: ul. Harcerska 15, 45-118 Opole
  • E-mail: eco@ecosa.pl
  • Telefon: 77 541 01 00

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

ECO SA, ECO Serwis, ECO Logistyka, ECO Ciepło Lokalne I Opole ul. Harcerska 15

Budynek główny firmy jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze biurowca ECO SA. Najbardziej dogodne wejście znajduje się w budynku głównym usytuowanym najbliżej wjazdu na teren firmy. Nie ma tam progu, a drzwi otwierają się automatycznie.